Training ‘Kwaliteit werkt’ bij gemeente Woensdrecht

Doxis heeft een methode ontwikkeld voor kwaliteitsmanagement. We verzorgen hier regelmatig trainingen over voor diverse overheidsorganisaties.

Veel organisaties worstelen met kwaliteitsmanagement in hun informatiebeheer: want, wat is dan die kwaliteit die je moet managen? Hoe controleer je die? Er is, kortom, behoefte aan concrete handvatten om een route uit te stippelen naar concreet kwaliteitsbeheer.

In de vorm van trainingen worden nu in rap tempo organisaties bijgeschoold’ op het gebied van adequaat kwaliteitsbeheer. De redactie sprak met Dick de Vries.

‘Het is van belang dat een kwaliteitsmanagementsysteem ertoe leidt dat er structureel inzicht is over de informatiekwaliteit en -beheer’, aldus De Vries. ‘Incidenteel een proces herinrichten om het te verbeteren is prima, maar op termijn geeft dat geen uitzicht op die gewenste structurele verbetering. In de praktijk kwam het regelmatig voor dat wij werden ingehuurd om het kwaliteitsmanagement op te zetten, maar na verloop van tijd werden we dan opnieuw gebeld, want het besef en de operationele uitvoering waren weer weggezakt bij de organisatie. Dat was voor ons aanleiding om iets te gaan ontwikkelen waarmee organisaties uiteindelijk zelf aan de slag kunnen om die verbetering structureel te maken. Dat is de training ‘Kwaliteit Werkt’ geworden.

Werken bij Doxis…

…betekent dat je bij diverse opdrachtgevers en organisaties over de vloer komt. Never a dull moment!